بوسترپمپ

بوستر پمپ ، دستگاهی است که برای افزایش فشار یک سیال استفاده می شود. این محصول ممکن است برای انتقال مایعات یا گازها به کار رود.اما جزئیات ساخت و طراحی آن به نوع استفاده از انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. بوسترها می‌توانند برای افزایش فشار گاز، انتقال گاز با فشار بالا، شارژ سیلندرهای گازی و تراشکاری مورد استفاده قرار گیرند.در پروژه‌های ساخت و سازهای جدید و مقاوم سازی، همچنین برای فشار کافی آب در ساختمان‌های بلند نیز برای استفاده از می‌گیرند. بوستر پمپ‌های آب خانگی به عنوان بهترین و پرکاربردترین نوع آن می‌شوند.

انواع بوستر پمپ

عملکرد بوستر پمپ

معمولاً بوسترهای پمپ، از کمپرسورهای پیستونی یا پیستون بهره می‌برند. بوسترهای تک مرحله‌ای، ساده‌ترین تنظیمات را دارند و شامل یک سیلندر با پیستونی است که برای مقاومت در برابر فشارهای عملیاتی طراحی شده است. پیستون درون سیلندر به جلو و عقب حرکت می‌کند.

سرسیلندر دارای درگاه‌های تأمین و تخلیه است که به آنها شیلنگ‌های تأمین و تخلیه یا لوله‌ها متصل شده‌اند. هر یک از این درگاه‌ها دارای یک شیر غیر بازگشتی هستند که جریان را در یک جهت از منبع تا تخلیه محدود می‌کنند.

زمانی که تقویت‌کننده غیرفعال است و پیستون در حالت ثابت قرار دارد، جریان از طریق شیلنگ ورودی وارد فضای بین سرسیلندر و پیستون می‌شود.

اگر فشار در شیلنگ خروجی کمتر باشد، جریان به سمت خروجی هدایت می‌شود و از آنجا به هر شیلنگ خروجی متصل می‌شود. با باز شدن دریچه، جریان متوقف می‌شود.

 

بوستر پمپ KSB Deita Basic

اجزای تشکیل دهنده بوسترپمپ

الکترو پمپ

تابلو مدار فرمان که شامل چراغ سیگنال، آژیر خطر، عایق بندی، کنترل فاز، کنترل سطح مایع، سنسور فشار، کنتاکتور، فیوز، رله، تایمر، جعبه باکس آتش نشانی با ورق اپوکسی، و کابل کشی می‌باشد.

اتصالات شامل: شیرآلات، ولو، صافی، کلکتور، کلید اتوماتیک، لرزه گیر، و سوپاپ

  • شاسی
  • کوپلینگ
  • شاسی مادر

منبع دیافراگمی

در بوستر‌های دور متغیر، علاوه بر الکترو پمپ، اینورتر، ترنسمیتر، PLC، Change Over، کارت اکسپشن، صفحه HMI و GV2 نیز استفاده می‌شود.

نکات ضرروری برای امتخاب بوستر پمپ

ارتفاع ساختمان یا تعداد طبقات

تعداد کل واحدها

تعداد واحدهای هر طبقه

میزان زیربنای هر طبقه

تعداد سرویس‌های هر واحد

وجود امکاناتی همچون استخر، سونا و جکوزی

فشار مایع

نوع بوستر، که به دو صورت دور متغیر و یا دور ثابت می‌باشد.

نوع ملک مورد نظر که شامل مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی، کارخانه و … است.

سالار صنعت نیواد
Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سالار صنعت نیواد آیا مایلید از تخفیف های باشگاه مشتریان ما استفاده کنید ؟
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها
Shopping cart