پمپ سیرکولاسیون

پمپ سیرکولاتور KSB سری RPH

شاسی یکپارچه (کوپل بلند)

استفاده در صنایع شیمیایی،صنایع،نفت /گاز،ساختمان و…

طراحی به صورت BACK PULL- OUT(راحتی در دمونتاژوموننتاژ)

Qmax=4800m۳/hوHmax=285m

تاتوان الکتریکی ۳۲۰۰KWوسرعت۳۵۰۰RPM

محدوده دمای سیال تا ۴۵۰ْC+و PN100(MAX)

پمپ سیرکولاسیون یا سیرکوله (circulator pump) برای سیرکوله کردن و چرخاندن مایعات در سیستم های  سرمایشی و گرمایشی  استفاده قرار می گیرد.این پمپ ها  در سیستم لوله کشی ،سیال ها رابه چرخش در می آورند،تنها  نکته ی که باید به آن توجه شود نیروی اصطکاک در داخل لوله ها می باشد، این پمپ ها قابلیت مکش منفی را دار نمی باشند.

پمپ‌های سیرکولاسیون در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله

در سیستم های گرمایشی مانند: موتورخانه ها ،آب گرم را تامین می کنند.درسیستم های آب گرم خانگی  مانند ،رادیاتور ،شوفاژ و پکیج، آب گرم را به گردش در می آورند.پمپ های سیرکولاسیون ، از آن دسته پمپ های  می باشند که بی صدا هستند و لرزش کمتری نصبت به پمپ های دیگر دارند ،بخاطر قدرت اسب بخار پایینی که دارند.قدرت اسب بخار و سایز پمپ در مصارف صنعتی تغییر پیدا می کندوکوپلینگ ،الکترو موتور پمپ را از بدنه جدا می کند.

نقشه های مقطعی پمپ سیرکولاسیون

پمپ سیرکولاسیون

پمپ‌های سیرکولاسیون تشکیل شده از اجزای مختلفی هستند. به طور کلی، اجزای تشکیل دهنده این پمپ‌ها عبارتند از:

بدنه: قسمت اصلی پمپ سیرکولاسیون بدنه آن می باشد که سایر اجزاءدر داخل آن قرار دارند،و جنس بدنه معمولا از چدن و استیل ساخته می شود.

پروانه: مسئول چرخش و جابجایی سیال در داخل سیستم برعهده پروانه می باشد و جنسس پروانه پمپ های سیر کولاسیون از جنس چدن ، استیل یا برنج می باشد.

الکتروموتور: این قسمت شامل موتور الکتریکی است که برای چرخاندن پروانه و ایجاد جریان سیال استفاده می‌شود. قدرت و سایز الکتروموتور بستگی به نیاز و مصرف پمپ دارد.

مواد غلطک‌ها: پمپ سیرکولاسیون ممکن است شامل غلطک‌هایی باشد که برای کاهش لرزش و صدا در عملکرد پمپ استفاده می‌شوند. این غلطک‌ها معمولاً از مواد انعطاف‌پذیر مانند لاستیک تهیه می‌شوند.

سیستم کنترل: بعضی از پمپ های سیرکولاسیون دارای سیستم مجهزی برای کنترل هستند که فشار و سرعت جریان سیال راتنظیم می کنند.

پمپ سیرکولاسیون ،دارای مدل های پیشرفته تری نیز می باشد،که اجزای تشکیل دهنده آن  مانند حسگر صفحه هات مانومتر و شیر های کنترلی می باشد.

پمپ‌های سیرکولاسیون را می‌توان به دو دسته کلی زیر تقسیم کرد

پمپ سیرکولاسیون خطی: این نوع پمپ‌ها برای چرخش و جابجایی سیال در خطوط لوله‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.آن‌ها معمولاً در سیستم‌های گرمایش مرکزی و سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ سیرکولاسیون خطی قادر به تأمین سرعتو فشار مورد نیاز برای چرخش سیال در طول خطوط لوله‌کشی است.

پمپ سیرکولاسیون زمینی: این نوع پمپ‌ها برای چرخش و جابجایی سیال در سیستم‌های زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها معمولاً در سیستم‌های تهویه هوا، سیستم‌های تبرید و سیستم‌های

گرمایش و سرمایش صنعتی استفاده می‌شوند. این پمپ‌ها قادر به پمپاژ سیال با دمای بالا و فشار قوی هستن

سالار صنعت نیواد
Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سالار صنعت نیواد آیا مایلید از تخفیف های باشگاه مشتریان ما استفاده کنید ؟
رد
اجازه دادن به اعلان‌ها
Shopping cart