پمپ جتی ksb سری Emporia PD

پمپ جتی ksb مدل Emporia PD

Qmax=0.5-3 m۳/h و Hmax=5-55m

ولتاژ: ۲۳۰ ولت ، ۴۰۰ ولت

محدوده دمای سیال: ۹۰-۲ درجه سانتیگراد

متریال: EN-GJL-250

فرکانس: ۵۰ هرتز

PN : 8

پمپ جتی با طراحی جمع و جور خود، به‌ویژه برای فضاهای کوچک مناسب است. از ویژگی‌های بارز این پمپ می‌توان به توانایی آن در پمپاژ آب به ارتفاعات بالا با سرعت کم اشاره کرد، که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای نیازمند به جریان آرام و انتقال آب در ارتفاعات تبدیل می‌کند.

کاربرد پمپ جتی ksb

 اسپری: این سیستم‌ها به طور خاص برای پخش آب به شکل ذرات ریز یا اسپری در سطح زمین طراحی شده‌اند. آب از طریق نازل‌ها به شکل پودر یا اسپری روی محصولات پخش می‌شود، که موجب توزیع یکنواخت آب در مزرعه می‌گردد. این نوع آبیاری معمولاً برای محصولات زراعی، باغ‌ها، و زمین‌های چمن مناسب است.

عمومی: این سیستم‌ها برای توزیع آب به طور گسترده در زمین‌های کشاورزی یا مناطق وسیع استفاده می‌شوند. سیستم‌های آبیاری عمومی می‌توانند شامل انواع مختلفی از روش‌های آبیاری مانند آبیاری سطحی، قطره‌ای، یا بارانی باشند، که هر کدام بر اساس نیازهای خاص زمین و نوع محصول استفاده می‌شوند. 

آب:  این سیستم‌ها برای جمع‌آوری، انتقال و توزیع آب به مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های تأمین آب می‌توانند شامل ساختارهایی مانند سدها، کانال‌ها، خطوط لوله و مخازن باشند که آب را از منابع طبیعی یا مصنوعی به مصرف‌کنندگان نهایی در مناطق شهری، کشاورزی یا صنعتی می‌رسانند.

ابعاد پمپ جتی
برای تعیین مناسب‌ترین پمپ و مکانیکال سیل (آب‌بندی مکانیکی)، نیاز است که پارامترهای زیر به دقت مورد بررسی قرار گیرند:

نوع سیال، دما، ویسکوزیته (لزجت) و مقدار ذرات جامد قابل انتقال:

نوع سیال:

باید مشخص شود که سیال مورد نظر آب، مایع اسیدی یا مایع دیگری است. این امر به تعیین جنس مناسب مکانیکال سیل و اجزاء پمپ کمک می‌کند.

دما:

دمای سیال باید برای انتخاب مواد مقاوم در برابر حرارت و جلوگیری از تخریب زودهنگام سیل و اجزاء پمپ مشخص شود.

ویسکوزیته (لزجت):

لزجت سیال تأثیر زیادی بر عملکرد پمپ دارد و باید برای تعیین نوع پمپ و طراحی داخلی آن در نظر گرفته شود.

مقدار ذرات جامد:

در صورتی که سیال دارای ذرات جامد باشد، جنس مکانیکال سیل و اجزاء پمپ باید به گونه‌ای انتخاب شود که از خورندگی و سایش جلوگیری شود.

تعیین نقطه کاری، مقدار ارتفاع مکش و دهش:

نقطه کاری:

باید دبی و فشار مورد نیاز (نقطه کاری) مشخص گردد تا مطابقت آن با جداول و منحنی‌های عملکرد پمپ بررسی شود.

ارتفاع مکش و دهش:

مقدار ارتفاع مکش و دهش باید به درستی محاسبه و با منحنی عملکرد پمپ تطبیق داده شود تا از بروز پدیده کاویتاسیون جلوگیری شده و بازدهی پمپ به حداکثر برسد.

نوع اتصال و طرز قرارگیری پمپ در تأسیسات:

نوع اتصال:

باید نوع اتصال پمپ (اتصال فلنجی، رزوه‌ای، جوشی و غیره) بر اساس نیازهای پروژه و نوع تأسیسات مشخص گردد.

طرز قرارگیری پمپ:

نحوه نصب و قرارگیری پمپ در تأسیسات باید به گونه‌ای طراحی شود که عملکرد بهینه پمپ تضمین گردد و از مشکلات احتمالی مانند لرزش و نویز جلوگیری شود.

میزان زمان کارکرد پمپ در ۲۴ ساعت:

زمان کارکرد:

زمان کارکرد روزانه پمپ باید به دقت مشخص شود تا در انتخاب مواد مقاوم، نوع پمپ و طراحی سیستم خنک‌کننده یا سایر تجهیزات جانبی لحاظ گردد.

سایز دهانه مکش و دهش پمپ:

سایز دهانه:

اندازه‌های دهانه‌های مکش و دهش پمپ باید با توجه به نیازهای سیستمی و دبی مورد نظر انتخاب شوند تا جریان بهینه سیال تضمین گردد.